maandag 15 april 2013

Hoepel of geen hoepel?


Bij het eerste gesprek met een nieuwe bruid hoor ik vaak ik wil absoluut niet zo’n hoepel onder mijn jurk. Ik snap de zorg, maar het probleem is bijna elke bruidsjurk heeft een hoepel. Een hoepel is een gladde rok met aan de onderkant ringen, die de wijdte van de jurk bepalen en je benen de ruimte geven om te bewegen. Een zachte jurk van chiffon heeft geen hoepel nodig, maar bijna elke japon in een A-model of prinsessenstijl heeft die hoepel wel nodig. De hoepel dient niet alleen om jouw jurk een mooie vorm te geven, maar het geeft ook ruimte aan je benen om te bewegen, waardoor het een stuk minder warm zal worden.
Een alternatief voor een standaard hoepel is een petticoat. Dit is een rok gemaakt van tule lagen. Deze zit in de meeste bruidsjurken al standaard in de rok, maar voor een mooie A-lijn kan een extra petticoat in plaats van een hoepel genoeg zijn om de rok mooi in haar vorm te houden. Ik zie nu steeds op Pinterest leuke gekleurde petticoats voorbij komen. Dit is helemaal gaaf als jullie een kleurthema hebben!
Tip: Als je gaat zitten met een hoepel draai je dan een beetje zijwaarts. Op deze manier springt je jurk niet zo omhoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...