dinsdag 2 april 2013

Weet mamma het altijd beter?


We hebben het in onze jeugd allemaal vaak genoeg gehoord; “Mamma weet het altijd beter”. Waar ik het vandaag over wil hebben is weet mamma het eigenlijk wel beter als het gaat om de keuze van jouw trouwjurk. Toen ik nog werkzaam was als adviseuse kwam ik dagelijks het conflict tegen, waarbij moeder en dochter een andere visie hadden over de trouwjurk. Als adviseuse voelde ik me dan vaak wat ongemakkelijk, want natuurlijk wilde ik dat de bruid ging trouwen in haar droomjurk, maar wilde ik ook de moeder blij maken. Wat me wel duidelijk is geworden is dat ik in mijn carrière bijna geen bruid heb gezien die tegen de wensen van haar moeder inging. De taak van een goede bruidsadviseuse is dan ook om moeder en dochter met de neuzen dezelfde richting op te krijgen.
Veel moeders zien hun dochter nog als 'haar kleine meisje'. Hou dit in gedachte als je jouw moeder meevraagt om jouw trouwjurk uit te gaan zoeken. Waar jouw idee van een trouwjurk misschien een super sexy chiffon jurk is met een laag uitgesneden rug, vaak zal je moeder je liever zien in een meer romantische look. Om uiteindelijk te eindigen in de jurk van je dromen en niet vechtend de winkel uit te rennen heb ik de volgende tips voor je op een rijtje gezet:

  1. Ga ervanuit dat je moeder het beste met je voor heeft. Ze is misschien beschermend en heeft haar eigen ideeën over de jurk, maar als puntje bij paaltje komt wil ze jou gelukkig zien. 
  2. Geef je moeder de mogelijkheid om jou te zien in haar droomjurk. Het feit is dat een bruid alleen helemaal straalt in de trouwjurk van haar dromen, dus er is een grote kans dat je moeder dit zal zien als je in haar jurk het pashokje uitkomt. Bovendien kan het je nog verrassen door eens iets heel anders te passen! 
  3. Probeer een middenweg te vinden, zonder van je eigen droom af te stappen. Als jij jouw droomjurk aanhebt vertel haar dan hoe mooi deze zou staan met de ketting die jouw moeder droeg op haar bruiloft. Door dit gebaar ziet je moeder dat jij haar mening waardeert en haar op een andere manier wilt eren. Een ander idee is om voor de ceremonie bijvoorbeeld een sluier te kiezen. Dit maakt elke bruidslook iets meer traditioneel en geeft dramatiek. Op deze manier geef je je moeder toch de juiste sfeer en kan je na de ceremonie verder feesten in de sexy jurk zonder sluier.
Uiteindelijk moet je natuurlijk trouwen in de jurk die je zelf wilt dragen, maar hopelijk kom je met deze tips een stapje verder in de richting. We zijn benieuwd, hoe belangrijk is jouw moeder bij het maken van de keuze voor jouw trouwjurk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...